De pagina die u probeert te bereiken is niet (meer) beschikbaar

Wij helpen u graag. Wat wilt u weten? 

Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Deelnemers

  • Algemeen

  • Volwassen deelnemers ontvangen na toekenning van de meedoenregeling 250 punten om te besteden in de webwinkel van Meedoen Fonds Midden-Groningen. Minderjarige thuiswonende kinderen ontvangen 400 punten. Jongeren op het voortgezet onderwijs kunnen een aanvullende regeling aanvragen voor tegemoetkoming in de schoolkosten. Als deze aanvraag is goedgekeurd krijgen zij extra punten om te besteden in de webwinkel.
  • Dit klopt, u kunt niet inloggen met uw inloggegevens van vorig jaar. U moet elk jaar een nieuwe aanvraag indienen.
  • U kunt uw punten helaas niet laten uitbetalen. U kunt echter wel een declaratie indienen voor de regeling Internet, telefonie en krant, voor de regeling Contributie bijzondere verenigingen en voor de regeling Medische keuring Invalidenparkeerkaart. De gemeente beoordeelt uw aanvraag en als uw aanvraag is goedgekeurd, wordt het bedrag op uw bankrekening gestort. Om van deze mogelijkheid gebruik te kunnen maken moet u voldoen aan de voorwaarden die bij deze declaratieregelingen staan vermeld.
  • 1 punt is € 0,50 waard.
  • Het Meedoen Fonds Midden-Groningen is er voor:
    • gezinnen met een inkomen tot netto 125% van de bijstandsnorm;
    • mensen die zijn toegelaten tot de Wet schuldsanering natuurlijk persoon.
    Hier vindt u de bedragen die u maximaal mag verdienen. Deze bedragen zijn de netto inkomens, zonder vakantiegeld. Verdient u minder dan de bedragen in de tabel? Dan kunt u zich aanmelden voor het Meedoen Fonds.
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle punten zijn tot en met 19 december 2021 te besteden.
  • Voor de vergoeding van uw internetkosten via het Meedoen Fonds moet u een aanvraag indienen via de website. Als uw aanvraag is goedgekeurd kunt u uw punten gebruiken om uw internetkosten te declareren.
  • Wanneer u bericht heeft ontvangen dat uw declaratie is goedgekeurd wordt het bedrag in de opvolgende week uitbetaald op het IBAN-rekeningnummer dat bij ons bekend is. De betalingen worden ’s maandags verwerkt en dan staat het uiterlijk woensdagmiddag op uw rekening.
  • Voor het Meedoen Fonds Midden-Groningen moet u elk jaar een nieuwe aanvraag indienen. Uw inloggegevens van vorig jaar zijn niet meer geldig.
  • Wanneer u een bioscoopbon heeft besteld, dan ontvangt u binnen 10 werkdagen een e-mail van Cadeauconcepten.nl. In deze e-mail staat een vouchercode waarmee u de Nationale Bioscoopbon digitaal kunt afhalen. U hoeft hier dus niet voor naar de bioscoop. Per bestelde bioscoopbon ontvangt u 1 e-mail. Let op:
    • Uw vouchercode is niet de bioscoopbon.
    • Heeft u een bioscoopbon besteld maar geen vouchercode ontvangen? Het kan zijn dat het bericht van Cadeauconcepten in de spam (ongewenste e-mails) terecht komt. Kunt u uw vouchercode ook niet vinden bij de spam, neem dan contact op met onze helpdesk.
  • Is de vereniging waar u sport niet aangesloten bij het Meedoen Fonds dan kunt u de contributie die u betaalt toch terugvragen. U kunt het contributiebedrag uit laten betalen van uw punten. Bekijk hier welke aanbieders er meedoen met Meedoen Fonds Midden-Groningen. U dient bewijslast aan te leveren bij het aanvragen van de regeling. Dit kan een factuur of een kopie bankafschrift zijn. Twijfelt u of uw bewijslast zal voldoen? Neem dan contact op met de helpdesk.
  • Wij benaderen het hele jaar door verschillende aanbieders. Het kan zijn dat uw vereniging/zwemschool/muziekschool nog niet is benaderd. Wij kunnen de betreffende aanbieder voor u benaderen. Graag horen wij om welke aanbieder het gaat zodat wij contact op kunnen nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
  • Nee, het is niet mogelijk om declaraties in te dienen voor kosten die u in het voorgaande jaar heeft gemaakt.
  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenmiddengroningen.nl), via chat en telefonisch op 085 - 80 81 280. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
  • U vindt de algemene voorwaarden voor deelnemers hier: https://meedoenmiddengroningen.nl/deelnemer/algemene-voorwaarden/
  • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenmiddengroningen.nl.
  • U kunt een opmerking invullen bij ‘notities’. Hier is speciaal ruimte voor bij uw aanvraag van de betreffende regeling.
  • Als iemand met een account op Meedoen Fonds Midden-Groningen is overleden en u wilt dit doorgeven, dan kunt u contact hierover opnemen met onze klantenservice. Dit kan per e-mail via vragen@meedoenmiddengroningen.nl en telefonisch op maandag t/m vrijdag van 09:00 – 12:00 en 13:00 – 17:00 uur via 085 – 80 81 280.
  • Als uw IBAN-rekeningnummer niet klopt kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoenmiddengroningen.nl met hierin de volgende informatie:
    • geboortedatum
    • postcode
    • huisnummer
    • oude IBAN-rekeningnummer
    • nieuwe IBAN-rekeningnummer
    Wij zullen uw IBAN-rekeningnummer dan aanpassen.
  • Heeft u kosten gemaakt voor muzieklessen of heeft u zangles waar u voor betaald heeft? Dan kunt u hiervoor geld terugvragen via Meedoen Fonds Midden-Groningen. Dit kan tot maximaal € 200 per kalenderjaar per deelnemer en wordt niet op uw punten ingehouden. U dient bewijslast aan te leveren bij het aanvragen van de regeling. Dit kan een factuur zijn of een kopie bankafschrift. Twijfelt u of uw bewijslast zal voldoen? Neem dan contact op met de helpdesk. Het aanvragen van deze regeling kan als u bent ingelogd hier: https://meedoenmiddengroningen.nl/regelingen/instrumentaal-en-vocaal-onderwijs/
  • Doet u een aanvraag voor een invalidenparkeerkaart? Dan kunt u de kosten voor de medische keuring vergoed krijgen. U kunt het bedrag uit laten betalen van uw punten. U heeft de beschikking van de keuring nodig om voor deze vergoeding in aanmerking te komen. Deze beschikking ontvangt u na afloop van uw medische keuring. Wilt u niet het gehele factuurbedrag uit laten betalen? Vul dan bij ‘notities’ in welk bedrag u uitbetaald wilt krijgen.
    Voorwaarden:
    • U bent 18 jaar of ouder.
    • U heeft onlangs een medische keuring gehad, die nodig is voor uw invalidenparkeerkaart.
    • De beschikking moet u uploaden bij uw aanvraag voor deze regeling.
    • U kunt bij uw aanvraag een opmerking invullen bij ‘notities’. Hier kunt u bijvoorbeeld aangeven dat u minder punten wilt laten uitbetalen.
    • Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan worden er 225 punten ingehouden van uw puntentotaal en wordt er € 112,50 uitbetaald op uw bankrekening. Heeft u minder dan 225 punten? Dan worden de resterende punten ingehouden en uitbetaald op uw bankrekening. Heeft u genoeg punten, maar heeft u aangegeven dat u minder punten wilt laten uitbetalen, dan wordt hier rekening mee gehouden.
    • Uitbetalingen worden elke maandag verwerkt. Wordt uw aanvraag goedgekeurd? Dan ontvangt u uiterlijk op woensdag in de opvolgende week het geld op uw rekening.
    • U kunt deze regeling eenmaal per 5 jaar aanvragen.
  • U kunt uw telefoonnummer en e-mailadres aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Naar dit e-mailadres versturen wij alle communicatie over uw aanvragen en bestellingen. Indien u uw adres of IBAN rekeningnummer wilt wijzigen, kunt u een e-mail sturen naar onze klantenservice.
  • U kunt hier alle aanbieders zien:
    Deelnemende aanbieders
      Als u bent ingelogd, kunt u via deze lijst ook gelijk naar de producten van de betreffende aanbieder gaan.
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Om een gezinslid toe te voegen, is een BSN nummer nodig. Baby’s die nog niet geboren zijn, hebben nog geen BSN nummer.
  • Aanvragen

  • Het Meedoen Fonds Midden-Groningen is er voor:

    • gezinnen met een inkomen tot netto 125% van de bijstandsnorm;
    • mensen die zijn toegelaten tot de Wet schuldsanering natuurlijk persoon.
    Deze bedragen zijn de netto inkomens, zonder vakantiegeld. Verdient u minder dan deze bedragen? Dan kunt u zich aanmelden voor het Meedoen Fonds. Op basis van onderstaande normtabel 1 januari 2021. Heeft u vragen over uw situatie? Neem dan contact op met vragen@meedoenmiddengroningen.nl.  

    Normen Meedoen Fonds Midden-Groningen per 1 januari 2021

    18 tot 21 jaar zonder kinderen
    Alleenstaand€ 315,28
    Gehuwd of samenwonend (beiden jonger dan 21 jaar)€ 630,54
    Gehuwd of samenwonend (waarvan 1 jonger dan 21)€ 1.227,48
    18 tot 21 jaar met kinderen
    Alleenstaande ouders€ 315,28
    Gehuwd of samenwonend (beiden jonger dan 21 jaar)€ 995,43
    Gehuwd of samenwonend (waarvan 1 jonger dan 21)€ 1.592,35
    21 jaar tot 66 jaar en 4 maanden
    Alleenstaand of alleenstaande ouders€ 1.276,96
    Gehuwd of samenwonend€ 1.824,40
    Vanaf 66 jaar en 4 maanden
    Alleenstaand of alleenstaande ouders€ 1.420,21
    Gehuwd of samenwonend€ 1.924,63
  • U mag de regeling Internet, telefonie en krant onbeperkt aanvragen, tot aan het maximum van uw aantal punten. Ieder gezinslid dat 12 jaar is op de aanvraagdatum van het account komt in aanmerking voor de regeling.
  • U mag het Kindpakket eenmaal per minderjarig thuiswonend kind per kalenderjaar aanvragen.
  • Studenten komen nadrukkelijk niet in aanmerking voor Meedoen Fonds Midden-Groningen. Zie ook onze algemene voorwaarden: https://meedoenmiddengroningen.nl/deelnemer/algemene-voorwaarden/
  • Waarschijnlijk heeft u bij het aanvragen niet aangegeven welk bedrag u vergoed wilt hebben. U kunt dit aangeven in het vak ‘notities’. Als u nog punten heeft kunt u eventueel opnieuw een aanvraag indienen voor deze regeling. Voor deze aanvraag mag u niet dezelfde factuur gebruiken die u voor een eerdere aanvraag heeft gebruikt.
  • Deze regeling is bestemd voor schoolgaande kinderen tot 18 jaar die naar het voortgezet onderwijs gaan (praktijkschool, basis, kader, Tl, havo, vwo, gymnasium, MBO, HBO en WO). De regeling kan eenmaal per kalenderjaar worden aangevraagd. Bij uw aanvraag moet u bewijslast uploaden. Dit kan een inschrijfbewijs, factuur of kopie van schoolpas zijn. De gemeente beoordeelt de aanvraag binnen twee weken. De beoordelaar bepaalt op basis van de bewijslast het toe te kennen aantal punten. Gaat uw kind naar het eerste jaar van het voortgezet onderwijs? Dan ontvangt hij/zij na goedkeuring 1.200 punten. Gaat uw kind naar het tweede jaar of hoger van het voortgezet onderwijs (MBO, HBO of WO)? Dan ontvangt hij/zij na goedkeuring 200 punten.
  • De gemeente Midden-Groningen kan uw aanvraag om verschillende redenen afwijzen:
    • Uw inkomen voldoet niet aan aan de inkomenstoets.
    • U staat volgens onze gegevens niet geregistreerd op het adres van de aanvraag.
    U ontvangt hiervan altijd een bericht op uw e-mailadres. Tegen dit besluit kunt u bezwaar maken.
  • De gemeente Midden-Groningen beoordeelt volledige aanvragen binnen twee weken. Dit geldt voor de aanvraag van de Meedoenregeling maar ook voor de aanvullende regelingen.
  • U ontvangt het geld binnen drie weken op uw IBAN-rekeningnummer. De gemeente Midden-Groningen beoordeelt uw aanvraag binnen twee weken, uw geld wordt in de opvolgende week op uw IBAN-rekeningnummer gestort.
  • Stap 1 – Klik op de knop ‘AanvragenOm Meedoen Fonds Midden-Groningen aan te vragen klikt u bovenin beeld op de knop ‘Aanvragen‘. Stap 2 – Vul uw BSN-nummer in Vul uw BSN-nummer in. Deze vindt u op uw identiteitsbewijs. Klik vervolgens op de knop ‘Controleer BSN’ om de aanvraag te vervolgen. Stap 3 – Vul de gegevens aan U wordt gevraagd extra gegevens in te vullen, waaronder uw volledige naam, woonadres en geboortedatum. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’. Stap 4 – Partner aanmelden Wilt u uw partner aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn partner aanmelden’. Heeft u geen partner? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen partner aanmelden’. Stap 5 – Vul de gegevens voor uw partner aan Geef eerst aan of u de aanvraag voor uw partner mag doen en vul vervolgens het BSN-nummer van uw partner in. Klik op de knop ‘Controleer BSN’ om het BSN-nummer van uw partner te controleren. Vul vervolgens de gegevens van uw partner aan. Uw partner moet volwassen zijn en op hetzelfde adres ingeschreven zijn. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’. Stap 6 – Kind(eren) aanmelden Wilt u uw kinderen aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn kind(eren) aanmelden’. Wilt u geen kinderen aanmelden? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen kind(eren) aanmelden’. Stap 7 – Aantal kind(eren) ingeven Allereerst geeft u aan hoeveel kinderen u aan wilt melden. Dit doet u door het juiste aantal uit de lijst te selecteren. Als uw kind ouder is dan 18 jaar dient uw kind zelf een aanvraag te doen. Stap 8 – BSN(s) van uw kind(eren) invullen Per kind voert u het BSN-nummer in en klikt u op de knop ‘Controleer BSN’. Vervolgens vult u de gegevens van uw kind aan. Ook voor uw kind(eren) geldt dat ze ingeschreven moeten zijn op uw woonadres. Als u dit voor uw eerste kind ingevuld hebt, herhaalt u dit proces voor uw eventuele andere kinderen. Als u de gegevens van al uw kinderen ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’. Stap 9 – Contactgegevens invullen Bij de laatste stap vragen we u een aantal contactgegevens in te vullen, waaronder uw telefoonnummer en e-mailadres. Daarnaast vragen we u om uw bankrekeningnummer in te voeren. Dit heeft als reden dat sommige regelingen in geld worden uitbetaald op het opgegeven bankrekeningnummer. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’. Stap 10 – Aanvraag controleren en bevestigen U heeft nu alle gegevens ingevuld. Controleer of alle gegevens juist zijn en bevestig dit door onderaan de pagina het kopje ‘Ja, bovenstaande gegevens zijn juist’ aan te vinken. Daarnaast dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden (Bekijk hier de algemene voorwaarden)’ aan te vinken. Ook dient u akkoord te gaan met het privacybeleid door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met het privacybeleid’ aan te vinken. Als alle gegevens juist zijn klikt u op de knop ‘Versturen’. Uw aanvraag is nu verstuurd. Stap 11 – Bevestiging Uw aanvraag is verzonden en u ontvangt hier, indien aangegeven in de vorige stap, ook een bevestigingsmail van op het opgegeven e-mailadres. U hoort binnen twee weken per e-mail of uw aanmelding goedgekeurd of afgekeurd is.
  • Bekijk in deze tabel of u in aanmerking komt voor de meedoenregeling van Meedoen Fonds Midden-Groningen. Twijfelt u? Dien dan een aanvraag in. De gemeente controleert iedere aanvraag. U ontvangt binnen 2 weken na het indienen van een volledige aanvraag bericht via uw e-mail.
  • Nee, dit kan helaas niet.
  • Volwassenen en kinderen die bij aanvraag van de meedoenregeling 12 jaar zijn, kunnen gebruik maken van de regeling Internet, telefonie en krant.
  • Wanneer uw identiteitsbewijs is verlopen mag u deze toch gebruiken bij uw aanvraag.
  • Als u zich aanmeldt voor Meedoen Fonds Midden-Groningen controleert de gemeente Midden-Groningen uw gegevens. Er wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in Midden-Groningen en of u voldoet aan de inkomenstoets. Zodra uw aanvraag is behandeld wordt het burgerservicenummer (BSN) weer verwijderd, deze wordt dus niet bewaard.
  • Als uw familie later dan u naar Nederland is overgekomen, kunt u hen via “Mijn gezin” in “Mijn account” toevoegen. Uw aanvraag wordt door de gemeente beoordeeld.

  • De gemeente vraagt naar bewijsstukken van al uw inkomsten over de afgelopen maand. Hierbij kunt u denken aan loonstroken en inkomensspecificaties. Huurtoeslagen en zorgtoeslagen vallen niet onder het inkomen. Als u een AOW uitkering heeft dan kunt u een bankafschrift van de bijschrijving opsturen.
  • Als u bent ingelogd ziet u in “Mijn account” alle regelingen die u kunt aanvragen. Hier staat ook het kindpakket. Klik op regeling, selecteer het kind en klik op “Aanvragen” om deze aan te vragen. De gemeente beoordeelt aanvragen binnen twee weken.
  • U mag maximaal voor € 200 per kalenderjaar declareren via de regeling Instrumentaal en Vocaal onderwijs. Om dit te kunnen doen moet u een factuur of bankafschrift uploaden bij de regeling. Dit kan alleen als u bent ingelogd. Deze regeling geldt voor alle deelnemers. De gemeente beoordeelt uw aanvraag binnen twee weken.
  • U kunt een nieuwe aanvraag indienen. Mogelijk heeft u eerder een bericht ontvangen dat de gemeente aanvullende informatie nodig heeft om uw aanvraag te beoordelen. Als u deze informatie niet op tijd heeft ingediend dan wordt uw aanvraag buiten behandeling gesteld. In dat geval kunt u een nieuwe aanvraag indienen.
  • U mag de regeling Contributie bijzondere verenigingen onbeperkt aanvragen, tot aan het maximum van uw aantal punten.
  • U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw aanvraag is behandeld door de gemeente Midden-Groningen. Wanneer de aanvraag is afgewezen ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail. De gemeente Midden-Groningen zal binnen twee weken uw aanvraag in behandeling nemen.
  • Stap 1 – Ga naar ‘Mijn gezinU bent ingelogd en komt op de ‘Mijn account’ pagina terecht. Hier kiest u onder het kopje ‘Snel naar’ voor het kopje ‘Mijn gezin’. Stap 2 – Klik op de knop ‘Voeg gezinslid toe‘. U krijgt een overzicht van uw gezin te zien met alle gezinsleden die bij ons bekend zijn. Om een extra gezinslid toe te voegen klikt u op de knop ‘Voeg gezinslid toe’. Dit gezinslid moet wonen en ingeschreven staan op uw adres. Daarnaast moet de partner minimaal 18 jaar zijn en mag een kind niet ouder zijn dan 17 jaar. Vanaf 18 jaar kan een gezinslid zelf een aanvraag doen voor Meedoen Fonds Midden-Groningen. Stap 3 – Kies de rol van uw gezinslid U kiest hier of u uw partner of een kind aan wilt melden. Dit doet u door de juiste optie uit de lijst te kiezen. Er laadt vervolgens een nieuw veld. Stap 4 – Voer het BSN-nummer van uw gezinslid in U vindt het BSN-nummer op het identiteitsbewijs van uw gezinslid. Voer dit nummer in en klik op de knop ‘Controleer BSN’. Stap 5 – Vul de gegevens aan Als het BSN-nummer niet bekend is dan vragen wij om de aanmelding van uw gezinslid af te kunnen ronden om de naam, het geslacht en de geboortedatum van het gezinslid. Stap 6 – Klik op de knop ‘Aanvragen’ Als u alle gegevens ingevoerd hebt klikt u op de knop ‘Aanvragen’ om uw aanvraag in te dienen. Uw aanvraag wordt altijd binnen twee weken in behandeling genomen.
  • Als u bent ingelogd kunt via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account” uw partner en/of kind(eren) toevoegen. De gemeente beoordeelt uw aanvraag. In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met de klantenservice.
  • De regeling Medische keuring invalidenparkeerkaart kunt u eenmaal per volwassene per 5 jaar aanvragen. Bij uw aanvraag moet u de beschikking uploaden. De gemeente beoordeelt uw aanvraag binnen twee weken.
  • Aanvragen voor het toevoegen van een gezinslid worden door de gemeente Midden-Groningen binnen 2 weken beoordeeld.
  • Als u bent ingelogd ziet u in “Mijn account” alle regelingen die u kunt aanvragen. Klik op regeling, selecteer het gezinslid en klik op “Aanvragen” om een aanvullende regeling aan te vragen. Let op: Voor sommige regelingen wordt gevraagd om een factuur, betaalbewijs of ander document aan te leveren. Het is afhankelijk van uw gezinssamenstelling en leeftijd welke regelingen u precies kunt aanvragen. De gemeente beoordeelt aanvragen binnen twee weken.
  • Bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u ons een bezwaarschrift sturen. Dit is een brief waarin u zo duidelijk mogelijk beschrijft wat uw bezwaar precies is. Het bezwaarschrift stuurt u naar: College van burgemeester en wethouders van Midden-Groningen Postbus 75 9600 AB Hoogezand. Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift verstuurt binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit (datum verzending van de e-mail). Anders kunnen wij uw bezwaarschrift niet meer in behandeling nemen omdat het te laat binnen is. In het bezwaarschrift zet u:
    • Uw naam en adres
    • De datum van uw bezwaarschrift
    • Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
    • Waarom u het niet met ons besluit eens bent.
    Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen! Stuur een kopie van de e-mail mee met uw bezwaarschrift.
  • Heeft u een aanvraag ingediend, maar heeft u bericht ontvangen dat de gemeente nog niet al uw informatie heeft? Dan moet u eerst de aanvullende informatie aanleveren. Deze informatie kunt u per post sturen (BWRI, t.a.v. Team Meedoen, Haydnlaan 2, 9603 AS Hoogezand), per e-mail (meedoen@midden-groningen.nl), of afgeven aan de balie bij Haydnlaan 2 in Hoogezand. Aanvullende informatie moet binnen 1 week worden aangeleverd! Let op: U moet de aanvullende informatie niet naar de helpdesk van het Meedoen Fonds sturen maar naar het e-mailadres van de BWRI: meedoen@midden-groningen.nl
  • Nee, deze regeling kan helaas niet per e-mail aangevraagd worden, dit kan alleen via onze website. Mocht het niet lukken, dan kunt u naar een van onze hulppunten terecht voor persoonlijke ondersteuning. Deze hulppunten vind u hier onder ‘Persoonlijke hulp nodig?’:
    Klantenservice
  • Ja, u moet ieder jaar een nieuwe aanvraag indienen voor het Meedoen Fonds.
  • Inloggen

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen Fonds Midden-Groningen. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.
  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen Fonds Midden-Groningen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen Fonds Midden-Groningen zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
  • Wanneer u via een laptop of tablet bent ingelogd en zich in de webwinkel bevindt, ziet u links ‘kies gezinslid’ staan. Daar klikt u op de naam van het gewenste gezinslid naar wie u wilt omschakelen. Wanneer u via een telefoon bent ingelogd en zich in de webwinkel bevindt, ziet u onderaan (net boven het paarse vlak) ‘kies gezinslid’ staan. Daar klikt u op de naam van het gewenste gezinslid naar wie u wilt omschakelen.
  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen. Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen Fonds Midden-Groningen.
  • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.
  • Bestellen

  • Deze nieuwe producten zijn alleen beschikbaar voor kinderen die een goedkeuring hebben ontvangen voor de regeling Tegemoetkoming Schoolkosten.
  • Volwassenen (hoofdaanvrager en partner) kunnen punten overdragen aan hun inwonende minderjarige kinderen. Dit kan, als u bent ingelogd, via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account”. Punten kunnen alleen worden overgedragen aan kinderen die in uw account staan. De puntenoverdracht wordt direct verwerkt. U bepaalt zelf hoeveel punten u van uw puntensaldo overdraagt.
    • Punten overdragen van een kind naar een volwassene is niet mogelijk.
    • Punten overdragen van een volwassene naar een volwassene is niet mogelijk.
    • Punten overdragen van een kind naar een kind is niet mogelijk.
    • Punten overdragen naar een (klein)kind dat niet bij u inwoont is niet mogelijk.
    Uw punten overdragen doet u hier https://meedoenmiddengroningen.nl/mijn-account/mijn-gezin/puntenoverdracht/ Let op: u moet wel ingelogd zijn om dit te kunnen doen.
  • Kinderen ontvangen 400 punten en jongeren die naar het voortgezet onderwijs gaan kunnen de regeling Tegemoetkoming Schoolkosten aanvragen. Na goedkeuring krijgen zij extra punten. Om deze reden ziet u producten die duurder zijn dan 250 punten.
  • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk om punten van ouder aan een kind te geven. Ook kunnen jongeren de regeling Tegemoetkoming Schoolkosten aanvragen. Als deze regeling wordt goedgekeurd ontvangt deze jongere extra punten.
  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.
  • Uw punten blijven geldig tot en met 19 december 2021. Hierna komen deze te vervallen.
  • Op dit moment is dit het aanbod, aanbieders hebben echter gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen. Zo kan het aanbod tijdens het jaar veranderen. Staat uw vereniging of culturele organisatie er niet tussen? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij kunnen (potentiële) aanbieders gedurende het hele jaar benaderen.
  • Nee, dat is helaas niet mogelijk.
  • Nee, bestellingen kunnen niet worden gewijzigd/geannuleerd.
  • Als u via een laptop of tablet bent ingelogd en zich in de webwinkel bevindt (https://meedoenmiddengroningen.nl/webwinkel/) dan ziet u aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft. Als u via een smartphone bent ingelogd en zich in de webwinkel bevindt (https://meedoenmiddengroningen.nl/webwinkel/) dan ziet u onderaan de pagina (boven de paarse balk) hoeveel punten ieder gezinslid heeft.
  • Bestellen is mogelijk tot en met 19 december 2021. Afhalen is mogelijk tot en met 26 december 2021.
  • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen in de webwinkel van Meedoen Fonds Midden-Groningen.
  • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.
  • Als u bent ingelogd op Meedoen Fonds Midden-Groningen kunt u via uw account naar de webwinkel gaan. Als u bent ingelogd via een laptop of tablet ziet u links bovenin de pagina een overzicht van de personen in uw gezin en kunt u kiezen voor wie u producten gaat bestellen. Bent u ingelogd via een smartphone, dan ziet u dit overzicht onderaan de pagina, boven de paarse balk.
  • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen en aanvragen voor aanvullende regelingen bekijken.
  • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten. Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen drie weken verzonden.
  • Ja, dat is mogelijk. Zolang uw budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.
  • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.
  • Bekijk de volgende video voor uitleg over bestellen in de webwinkel: https://www.youtube.com/watch?v=LvsKoA3qYBA
  • U dient na het aanvragen zelf contact op te nemen met Stichting Leergeld om de aanvraag af te handelen. Vermeld hierbij het bestelnummer van de bestelling. U kunt contact opnemen met Stichting Leergeld door een e-mail te sturen naar leergeld.hs@gmail.com.
  • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen drie weken na de besteldatum.
  • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging met het afhaalbewijs.
  • Als u bent ingelogd, kunt u via uw account klikken op ‘Meedoenregeling’. Via deze regeling kunt u naar de webwinkel gaan. U kunt ook op de webwinkel komen via deze link: https://meedoenmiddengroningen.nl/webwinkel/
  • Afhalen

  • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.
  • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.
  • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 26 december 2021. Let op: haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken!
  • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.
  • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.
  • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten voor 26 december 2021 afgehaald zijn.
  • Aankopen

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt het betreffende lidmaatschap afnemen voor de eerstvolgende periode. Stem dit ook af met de vereniging.
  • Dit ligt aan de aanbieder. Neem contact op met de aanbieder waar u een lidmaatschap of abonnement heeft besteld en spreek dit met hen af.
  • Op alle producten, lidmaatschappen en abonnementen gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een ‘normale’ aankoop.
  • Aanbieders

  • Algemeen

  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenmiddengroningen.nl), via chat en telefonisch op 085 - 80 81 280. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.
  • E-mails worden altijd verstuurd vanaf het e-mailadres helpdesk@meedoenmiddengroningen.nl.
  • Alles wat onder ”Meedoen” valt, mag worden aangeboden. Onderstaande categorieën hanteren wij als richtlijn: zwembad en onderwijs sport, sportschool, ballet scouting instrumentaal of vocaal onderwijs bibliotheek kunstuitleen recreatieve-, hobby-, sociale- en buurtverenigingen cursussen theater, bioscoop, museum, concert, culturele festivals attractiepark, dierentuin, pretpark, speeltuinvereniging speel-o-theek schoolreis of schoolexcursie tussenschoolse schoolopvang krant, telefonie, internet.
  • Als een aanbieder nog geen producten heeft gepubliceerd dan is deze niet te zien in de webwinkel.
  • Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” de contactgegevens van uw contactpersoon aanpassen. Hier kunt u ook het wachtwoord van uw account wijzigen. Als u bent ingelogd kun u via het onderdeel “Aanbiedergegevens” in “Mijn account” de gegevens van uw organisatie wijzigen. Hierbij kunt u denken aan de website, het logo of eventuele openingstijden. Daarnaast kunt u hier het e-mailadres voor bestellingen en het e-mailadres voor facturatie wijzigen.
  • Aanvragen

  • Meedoen Fonds Midden-Groningen neemt alle aanmeldingen binnen twee weken in behandeling. U ontvangt altijd bericht als uw aanmelding is beoordeeld.
  • U kunt uw organisatie aanmelden als aanbieder voor Meedoen Fonds Midden-Groningen via de aanmeldpagina. Binnen twee weken ontvangt u van ons uw account met inloggegevens of een afwijzing met duidelijke reden van afwijzing.
  • Een btw-nummer is niet verplicht om in te voeren. Heeft u geen btw-nummer, dan hoeft u dit dus niet op te geven. Is uw organisatie wel btw-plichtig, dan moet u het btw-nummer altijd invullen voor een goede verwerking van uw omzet. Zonder btw-nummer kunt u uitsluitend producten met een btw-tarief van 0% aanbieden.
  • Ja, aanbieders kunnen zich gratis aanmelden. Ook bij verkopen wordt er geen bijdrage ingehouden.
  • Meedoen Fonds Midden-Groningen heeft het bestelproces volledig geautomatiseerd. Een onderdeel daarvan is de maandelijkse uitbetaling van bestellingen. Uw organisatie ontvangt iedere maand de omzet automatisch op het opgegeven IBAN-rekeningnummer. Zonder dit rekeningnummer kunnen wij uw omzet dus niet uitbetalen.
  • Het is mogelijk om u als aanbieder uit een andere gemeente aan te melden voor Meedoen Fonds Midden-Groningen. Aanbieders uit de noordelijke drie provincies kunnen zich aanmelden. Aanbieders uit de gemeente Midden-Groningen hebben echter voorkeur. Alle overige aanbieders kunnen zich ook aanmelden. Deze aanmeldingen worden getoetst aan de klantvraag. U kunt voor de zekerheid contact opnemen met de klantenservice.
  • Inloggen

  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen Fonds Midden-Groningen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen Fonds Midden-Groningen zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanmelding is goedgekeurd. U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.
  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Account wijzigen” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen. Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen Fonds Midden-Groningen.
  • Zodra uw aanmelding is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen Fonds Midden-Groningen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.
  • Aanbod beheren

  • In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, moet u wel btw berekenen over de verzendkosten. Het btw-tarief wordt normaal gesproken bepaald door het btw-tarief van de producten die u verzendt. De fiscus doet dit om te voorkomen dat u producten voor een lagere prijs aanbiedt en de verzendkosten verhoogt aangezien deze dan btw vrij zijn. In deze webwinkel houden we standaard rekening met het hoogste btw-tarief van 21%. Houd hier dus rekening mee bij het bepalen van de verzendkosten. U geeft de verzendkosten inclusief btw op.
  • De productprijzen die u invoert bij het maken van producten zijn inclusief btw. Het btw-tarief voert u los van de productprijs in. U bent zelf verantwoordelijk voor de eventuele btw-afdracht. In de webwinkel worden de producten in punten weergegeven. Hiervoor geldt dat € 1 een waarde heeft van 2 punten. Het systeem rekent dit automatisch voor u om.
  • U voegt een product toe via de app van [platform-name] of via de browser. In dit stappenplan beschrijven we het traject via de website. Stap 1 – Log in op uw aanbiedersaccount Klik op ‘Inloggen’ om in te loggen bij [platform-name]. Heeft u nog geen aanbiedersaccount? Volg dan de volgende stappen om een account aan te maken. Stap 2 – Klik op ‘Productbeheer’ Klik in ‘Mijn account’ op de button ‘Productbeheer’. Stap 3 – Klik op ‘Product toevoegen’ Klik op ‘Product toevoegen’ om een nieuw product aan te maken. Als u een bestaand product wilt bewerken, klikt u op het potloodje voor het betreffende product. Stap 4 – Vul het formulier in Vul het formulier in om het product aan te maken. Alle velden met een * zijn verplicht. Schrijf een duidelijke productomschrijving en aankoopnotitie. Geef onderaan de pagina weer of het product direct gepubliceerd mag worden of dat u deze nog wilt bewerken voordat deze gepubliceerd wordt. Klik vervolgens op de knop ‘Opslaan’. Wilt u nog een product toevoegen? Volg dan stap 3 tot en met 4 opnieuw.
  • Wanneer u een product wijzigt dan krijgt deze opnieuw de status “wachten op toelating” als u wijzigingen heeft doorgevoerd in prijs, leeftijdscategorie, productcategorie of btw-tarief. Het product wordt opnieuw gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen Fonds Midden-Groningen. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd, dan is deze direct weer zichtbaar voor deelnemers.
  • Aanbieders voor Meedoen Fonds Midden-Groningen mogen maximaal 20 producten plaatsen. Wilt u meer dan 20 producten plaatsen neem dan contact op met de klantenservice.
  • Hoewel bestellingen van Meedoen Fonds Midden-Groningen standaard afgehaald worden, kunt u per product aangeven of het product verzonden kan worden. U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt. Bestellingen moeten binnen drie weken na bestelling verzonden worden.
  • Een aankoopnotitie wordt getoond aan de deelnemer direct na aankoop van het product en op het afhaalbewijs van de deelnemer. Een aankoopnotitie kan bijvoorbeeld zijn: “Om uw lidmaatschap te verwerken ontvangen we graag aanvullende gegevens. U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 0123-12345678 of info@mijnbedrijf.nl”.
  • U bepaalt zelf de kosten voor het verzenden van een product. De deelnemer kan zelf kiezen of hij het product laat verzenden of dat hij het bij u ophaalt.
  • Ja, u heeft de mogelijkheid om producten gedurende het jaar te wijzigen, verwijderen en nieuwe producten toe te voegen. Houd er rekening mee dat u verkochte producten altijd dient uit te geven, ook als u het product inmiddels heeft verwijderd uit het aanbod.
  • Producten in Nederland zijn belast met 0%, 9% of 21% btw. Om uw omzet en uitbetaling ervan correct te verwerken moeten we per product van u weten met welk btw-tarief het product belast is. U bent zelf verantwoordelijk voor een juiste opgave van het btw-tarief.
  • Wanneer u een product toevoegt en publiceert (onderin de pagina), dan krijgt deze de status “wachten op toelating”. Hiermee dient u het product in ter controle van de klantenservice. Van al het aanbod wordt gecontroleerd of deze in overeenstemming is met het doel van Meedoen Fonds Midden-Groningen. Wij controleren het product binnen twee weken. U ontvangt altijd bericht als uw product is gecontroleerd. Als het product wordt goedgekeurd door de klantenservice, is dan is deze direct zichtbaar voor deelnemers. Als u een nieuw product toevoegt, kunt u deze eerst als “concept” opslaan. Dan wordt het product nog niet aangeboden bij de klantenservice en kunt u op een later moment de informatie aanvullen.
  • Bestellingen

  • Bestellingen kunnen pas worden uitbetaald als deze zijn afgeboekt. Deelnemers halen de bestelling af met het afhaalbewijs. Op dit afhaalbewijs staat de afhaalcode, deze gebruikt u om een bestelling af te boeken. Afboeken kan via de website maar ook met de app.
  • Nee, bestellingen kunnen niet worden gewijzigd/geannuleerd.
  • U ontvangt van iedere bestelling een bestelbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Bovendien kunt u de bestellingen bekijken via het onderdeel “Bestellingen” op “Mijn account”. Op de bestelbevestiging staat het bestelnummer, de gebruikerscode en de afhaalcode. Deze moet overeenkomen met het afhaalbewijs dat de deelnemer u geeft. De afhaalcode is de ontbrekende sleutel om de bestelling af te boeken. Kan de deelnemer geen afhaalbewijs tonen, geef de producten dan niet mee.
  • De app is gratis te downloaden via de Apple App Store  of voor Android gebruikers via Google Play.
  • Deelnemers kunnen bestellen tot en met 19 december 2021. Let op: Afhalen is mogelijk tot en met 26 december 2021.
  • Nee, contact opnemen is niet mogelijk in verband met de privacywetgeving. Meedoen Fonds Midden-Groningen verstrekt geen persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders. Er worden enkel persoonsgegevens van deelnemers aan aanbieders verstrekt indien de deelnemer kiest voor een verzending of indien er noodzaak is aan aanvullende gegevens voor de uitvoering van een dienst. Tip: u kunt in de aankoopnotitie aangeven dat de deelnemers contact met u moeten opnemen voor verdere afhandeling. Bijvoorbeeld: “Bedankt voor uw bestelling. Neem contact op met ons via (telefoonnummer) voor verdere afhandeling”.
  • U kunt iedere bestelling voorbereiden, de deelnemer kan de bestelling na vijf dagen komen afhalen. De deelnemer ontvangt een afhaalbewijs met daarop de details van de bestelling. Deze moet getoond worden wanneer het product wordt opgehaald. Neem de afhaalcode over zodat u het product kunt afboeken. Controleer dit dus altijd goed voor uitgifte. Let erop dat een afhaalbewijs tot en met de laatste dag van het kalenderjaar geldig is en deze dus niet altijd direct wordt opgehaald. De bestelling moet op 26 december 2021 afgehaald zijn.
  • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen drie weken na de besteldatum.
  • In verband met de privacywetgeving kunnen wij geen persoonsgegevens verstrekken. Deze staan daarom ook niet op de bestelbevestiging. U kunt de deelnemer wel verzoeken om contact op te nemen na het plaatsen van de bestelling. Dat kunt u doen door een tekst in de aankoopnotitie te plaatsen. De deelnemer ziet de aankoopnotitie op het afhaalbewijs. U kunt bijvoorbeeld de volgende tekst opnemen: “Bedankt voor uw bestelling! Om uw bestelling verder af te handelen hebben wij uw gegevens nodig. Stuur uw [gewenste gegevens] naar [contactgegevens].”
  • Deelnemers kunnen afhalen tot en met 26 december 2021. Let op: Bestellen is mogelijk tot en met 19 december 2021.
  • Al uw bestellingen zijn te bekijken via het onderdeel “Bestellingen” in “Mijn account”.
  • Afhalen

  • Ja, dat mag. Het afhaalbewijs mag per print of digitaal aan de aanbieder worden getoond. Controleer altijd of de gebruikersnaam, afhaalcode en het bestelnummer overeenkomen met de gegevens op uw besteloverzicht. Let hierbij op mogelijk dubbele uitgiftes. U bent zelf verantwoordelijk voor een correcte uitgifte van producten.
  • Afhaalbewijs: De deelnemer komt met dit afhaalbewijs bij u. Dit afhaalbewijs mag uitgeprint zijn, maar de deelnemer kan deze ook digitaal aan u tonen op bijvoorbeeld een telefoon of tablet. Op dit afhaalbewijs staat een bestelnummer, besteldatum en een gebruikers- en afhaalcode. Deze heeft u nodig om de gegevens te controleren en het om product af te boeken. Een voorbeeld van het afhaalbewijs vindt u in het onderstaande document.

    Controleer of de bestelling en het afhaalbewijs gelijk zijn:

    1. Komt het bestelnummer overeen met de bestelling?
    2. Komt de besteldatum overeen?
    3. Komt de gebruikerscode overeen?

    U kunt de bestelling uitgeven, neem de afhaalcode van het afhaalbewijs over op uw bestelling als bewijs dat deze uitgegeven is.

    Tip: Neem een geprint afhaalbewijs altijd in en niet deze vast aan het bestelbewijs. Wanneer deze alleen digitaal getoond wordt, schrijf dan de afhaalcode over op het bestelbewijs. Zo voorkomt u dat u een bestelling twee keer uitgeeft.

    Stappenplan afhaalprocedure, 687 KB, PDF
  • Voor uw eigen administratie is het verstandig om de afhaalbewijzen tot het eind van het kalenderjaar te bewaren. Zo voorkomt u dubbele uitgiftes en houdt u uw eigen administratie op orde. Let op: u kunt tot en met 31 december afboeken. Bestellingen die niet zijn afgeboekt kunnen niet worden uitbetaald!
  • Uitbetalingen

  • Meedoen Fonds Midden-Groningen betaalt maandelijks uit op basis van uw afboekingen. De uitbetaling betreft de omzet van de voorgaande maand. Het bedrag wordt op de eerste maandag van de opvolgende maand bijgeschreven door Met Gezond Boerenverstand onder vermelding van het verkoopfactuurnummer. Let op! Indien uw bedrijfsgegevens in uw account, niet compleet zijn ingevuld, kunnen wij niet uitbetalen. Zorg dus dat uw KvK-nummer, btw-nummer (indien van toepassing) en uw IBAN-rekeningnummer correct zijn ingevuld.
  • U ontvangt maandelijks een factuur van uw behaalde omzet. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen Fonds Midden-Groningen betaalt uw omzet uit op de eerste maandag van de opvolgende maand. U hoeft zelf dus geen factuur meer te sturen. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer, btw-nummer, KvK-nummer en de juiste btw-percentages bij de producten.
  • Meedoen Fonds Midden-Groningen stelt maandelijks een gespecificeerde factuur op. Op die factuur staat de omzet per product, inclusief de btw-specificatie die u aan het product heeft gekoppeld. U kunt de factuur gebruiken voor uw eigen administratie. Meedoen Fonds Midden-Groningen betaalt uw omzet uit op de eerste maandag van de opvolgende maand. Let op: U bent zelf verantwoordelijk voor een correct IBAN-rekeningnummer.
  • Meedoen Fonds Midden-Groningen maakt iedere maand een verkoopfactuur voor u aan. Deze facturen vindt u via het onderdeel “Facturen” in “Mijn account”.