Vraag & antwoord deelnemers

Bent u aanbieder? Bekijk dan hier vraag & antwoord voor aanbieders.
Vul uw vraag in en er wordt automatisch voor u gezocht in vraag & antwoord.

  • Geen items gevonden
  • Algemeen

  • Alle deelnemers krijgen na toekenning van de meedoenregeling 400 punten om te besteden in de webwinkel van Meedoen Fonds Midden-Groningen. Dit geldt voor alle goedgekeurde aanvragen. 400 punten staat gelijk aan € 200.

    Jongeren op het voortgezet onderwijs kunnen een aanvullende regeling aanvragen voor tegemoetkoming in de schoolkosten. Als deze aanvraag is goedgekeurd krijgen zij extra punten om te besteden in de webwinkel.

  • Nee, dit is helaas niet mogelijk. Alle punten zijn tot en met 22 december 2019 te besteden.

  • Voor vragen kunt u terecht bij onze klantenservice. De klantenservice is te bereiken via e-mail (vragen@meedoenmiddengroningen.nl), via chat en telefonisch op 085 - 40 17 321.

    De klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 12.00 en 13.00 – 17.00 uur.

  • Ja, dat kan. U kunt via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account” punten overdragen aan uw kind(eren). De puntenoverdracht wordt direct verwerkt.

  • 1 punt is € 0,50 waard.

  • U kunt uw telefoonnummer en e-mailadres aanpassen via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account”. Naar dit e-mailadres versturen wij alle communicatie over uw aanvragen en bestellingen.

  • Wanneer u een bioscoopbon heeft besteld, dan ontvangt u binnen 10 werkdagen een e-mail, met daarin een link waar u op moet klikken, om doorverwezen te worden naar de website van de Nationale Bioscoopbon (per bestelde bioscoopbon ontvangt u 1 e-mail). Eenmaal op deze website kunt u uw e-ticket downloaden. Met dit e-ticket kun u terecht bij de bioscoop.

  • Wij benaderen het hele jaar door verschillende aanbieders. Het kan zijn dat uw vereniging/zwemschool/muziekschool nog niet is benaderd.

    Wij kunnen de betreffende aanbieder voor u benaderen. Graag horen wij om welke aanbieder het gaat zodat wij contact op kunnen nemen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

  • Nee, het is niet mogelijk om declaraties in te dienen. Indien uw school of vereniging al meedoet aan het Meedoen Fonds Midden-Groningen dan kunt u met de besteedbare punten hier gebruik van maken. Doet uw school of vereniging niet mee? Wellicht kan de school/vereniging zich aanmelden als aanbieder.

  • Als uw bankrekeningnummer niet klopt kunt u een e-mail sturen naar vragen@meedoenmiddengroningen.nl met hierin de volgende informatie:

    • geboortedatum
    • postcode
    • huisnummer
    • oude bankrekeningnummer
    • nieuwe bankrekeningnummer

    Wij zullen uw bankrekeningnummer dan aanpassen.

  • Aanvragen

  • Bekijk in deze tabel of u in aanmerking komt voor de meedoenregeling van Meedoen Fonds Midden-Groningen. Twijfelt u? Dien dan een aanvraag in. De gemeente controleert iedere aanvraag. U ontvangt binnen 2 weken na het indienen van een volledige aanvraag bericht via uw e-mail.

  • De gemeente Midden-Groningen kan uw aanvraag om verschillende redenen afwijzen:

    • Uw inkomen voldoet niet aan aan de inkomenstoets.
    • U staat volgens onze gegevens niet geregistreerd op het adres van de aanvraag.

    U ontvangt hiervan altijd een bericht op uw e-mailadres. Tegen dit besluit kunt u bezwaar maken.

  • Stap 1 – Klik op de knop ‘Aanvragen
    Om Meedoen Fonds Midden-Groningen aan te vragen klikt u bovenin beeld op de knop ‘Aanvragen‘.

    Stap 2 – Vul uw BSN-nummer in
    Vul uw BSN-nummer in. Deze vindt u op uw identiteitsbewijs. Klik vervolgens op de knop ‘Controleer BSN’ om de aanvraag te vervolgen.

    Stap 3 – Vul de gegevens aan
    U wordt gevraagd extra gegevens in te vullen, waaronder uw volledige naam, woonadres en geboortedatum. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 4 – Partner aanmelden
    Wilt u uw partner aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn partner aanmelden’. Heeft u geen partner? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen partner aanmelden’.

    Stap 5 – Vul de gegevens voor uw partner aan
    Geef eerst aan of u de aanvraag voor uw partner mag doen en vul vervolgens het BSN-nummer van uw partner in. Klik op de knop ‘Controleer BSN’ om het BSN-nummer van uw partner te controleren. Vul vervolgens de gegevens van uw partner aan. Uw partner moet volwassen zijn en op hetzelfde adres ingeschreven zijn. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 6 – Kind(eren) aanmelden
    Wilt u uw kinderen aanmelden? Kies hier dan voor ‘Ja, ik wil mijn kind(eren) aanmelden’. Wilt u geen kinderen aanmelden? Kies dan voor ‘Nee, ik wil geen kind(eren) aanmelden’.

    Stap 7 – Aantal kind(eren) ingeven
    Allereerst geeft u aan hoeveel kinderen u aan wilt melden. Dit doet u door het juiste aantal uit de lijst te selecteren. Als uw kind ouder is dan 18 jaar dient uw kind zelf een aanvraag te doen.

    Stap 8 – BSN(s) van uw kind(eren) invullen
    Per kind voert u het BSN-nummer in en klikt u op de knop ‘Controleer BSN’. Vervolgens vult u de gegevens van uw kind aan. Ook voor uw kind(eren) geldt dat ze ingeschreven moeten zijn op uw woonadres. Als u dit voor uw eerste kind ingevuld hebt, herhaalt u dit proces voor uw eventuele andere kinderen. Als u de gegevens van al uw kinderen ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 9 – Contactgegevens invullen
    Bij de laatste stap vragen we u een aantal contactgegevens in te vullen, waaronder uw telefoonnummer en e-mailadres. Daarnaast vragen we u om uw bankrekeningnummer in te voeren. Dit heeft als reden dat sommige regelingen in geld worden uitbetaald op het opgegeven bankrekeningnummer. Als u alle gegevens ingevuld heeft, klikt u op de knop ‘Volgende’.

    Stap 10 – Aanvraag controleren en bevestigen
    U heeft nu alle gegevens ingevuld. Controleer of alle gegevens juist zijn en bevestig dit door onderaan de pagina het kopje ‘Ja, bovenstaande gegevens zijn juist’ aan te vinken. Daarnaast dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met de algemene voorwaarden (Bekijk hier de algemene voorwaarden)’ aan te vinken. Ook dient u akkoord te gaan met het privacybeleid door het kopje ‘Ja, ik ga akkoord met het privacybeleid’ aan te vinken. Als alle gegevens juist zijn klikt u op de knop ‘Versturen’. Uw aanvraag is nu verstuurd.

    Stap 11 – Bevestiging
    Uw aanvraag is verzonden en u ontvangt hier, indien aangegeven in de vorige stap, ook een bevestigingsmail van op het opgegeven e-mailadres. U hoort binnen twee weken per e-mail of uw aanmelding goedgekeurd of afgekeurd is.

  • Heeft u een aanvraag ingediend, maar heeft u bericht ontvangen dat de gemeente nog niet al uw informatie heeft? Dan moet u eerst de aanvullende informatie aanleveren. Deze informatie kunt u per post sturen (BWRI, t.a.v. Team Meedoen, Haydnlaan 2, 9603 AS Hoogezand), per e-mail (meedoen@midden-groningen.nl), of afgeven aan de balie bij Haydnlaan 2 in Hoogezand.

    Aanvullende informatie moet binnen 1 week worden opgestuurd.

  • U ontvangt het geld binnen drie weken op uw bankrekeningnummer. De gemeente Midden-Groningen beoordeelt uw aanvraag binnen twee weken, uw geld wordt in de opvolgende week op uw bankrekeningnummer gestort.

  • Als u bent ingelogd ziet u in “Mijn account” alle regelingen die u kunt aanvragen. Klik op regeling, selecteer het gezinslid en klik op “Aanvragen” om een aanvullende regeling aan te vragen. Let op: Voor sommige regelingen wordt gevraagd om een factuur, betaalbewijs of ander document aan te leveren.

    Het is afhankelijk van uw gezinssamenstelling en leeftijd welke regelingen u precies kunt aanvragen. De gemeente beoordeelt aanvragen binnen twee weken.

  • Als u bent ingelogd ziet u in “Mijn account” alle regelingen die u kunt aanvragen. Hier staat ook het kindpakket. Klik op regeling, selecteer het kind en klik op “Aanvragen” om deze aan te vragen.

    De gemeente beoordeelt aanvragen binnen twee weken.

  • Stap 1 – Ga naar ‘Mijn gezin
    U bent ingelogd en komt op de ‘Mijn account’ pagina terecht. Hier kiest u onder het kopje ‘Snel naar’ voor het kopje ‘Mijn gezin’.

    Stap 2 – Klik op de knop ‘Voeg gezinslid toe‘.
    U krijgt een overzicht van uw gezin te zien met alle gezinsleden die bij ons bekend zijn. Om een extra gezinslid toe te voegen klikt u op de knop ‘Voeg gezinslid toe’. Dit gezinslid moet wonen en ingeschreven staan op uw adres. Daarnaast moet de partner minimaal 18 jaar zijn en mag een kind niet ouder zijn dan 17 jaar. Vanaf 18 jaar kan een gezinslid zelf een aanvraag doen voor Meedoen Fonds Midden-Groningen.

    Stap 3 – Kies de rol van uw gezinslid
    U kiest hier of u uw partner of een kind aan wilt melden. Dit doet u door de juiste optie uit de lijst te kiezen. Er laadt vervolgens een nieuw veld.

    Stap 4 – Voer het BSN-nummer van uw gezinslid in
    U vindt het BSN-nummer op het identiteitsbewijs van uw gezinslid. Voer dit nummer in en klik op de knop ‘Controleer BSN’.

    Stap 5 – Vul de gegevens aan
    Als het BSN-nummer niet bekend is dan vragen wij om de aanmelding van uw gezinslid af te kunnen ronden om de naam, het geslacht en de geboortedatum van het gezinslid.

    Stap 6 – Klik op de knop ‘Aanvragen’
    Als u alle gegevens ingevoerd hebt klikt u op de knop ‘Aanvragen’ om uw aanvraag in te dienen. Uw aanvraag wordt altijd binnen twee weken in behandeling genomen.

  • U ontvangt per e-mail een bevestiging zodra uw aanvraag is behandeld door de gemeente Midden-Groningen. Wanneer de aanvraag is afgewezen ontvangt u de reden van afwijzing per e-mail. De gemeente Midden-Groningen zal binnen twee weken uw aanvraag in behandeling nemen.

  • De gemeente Midden-Groningen beoordeelt volledige aanvragen binnen twee weken. Dit geldt voor de aanvraag van de Meedoenregeling maar ook voor de aanvullende regelingen.

  • Als u zich aanmeldt voor Meedoen Fonds Midden-Groningen controleert de gemeente Midden-Groningen uw gegevens. Er wordt gecontroleerd of u woonachtig bent in Midden-Groningen en of u voldoet aan de inkomenstoets.

    Zodra uw aanvraag is behandeld wordt het burgerservicenummer (BSN) weer verwijderd, deze wordt dus niet bewaard.

  • Bent u het niet eens met het besluit? Dan kunt u ons een bezwaarschrift sturen. Dit is een brief waarin u zo duidelijk mogelijk beschrijft wat uw bezwaar precies is.
    Het bezwaarschrift stuurt u naar:

    College van burgemeester en wethouders van Midden-Groningen
    Postbus 75
    9600 AB Hoogezand.

    Zorg ervoor dat u het bezwaarschrift verstuurt binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit (datum verzending van de e-mail). Anders kunnen wij uw bezwaarschrift niet meer in behandeling nemen omdat het te laat binnen is. In het bezwaarschrift zet u:

    • Uw naam en adres
    • De datum van uw bezwaarschrift
    • Een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt
    • Waarom u het niet met ons besluit eens bent.

    Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen! Stuur een kopie van de e-mail mee met uw bezwaarschrift.

  • Als u bent ingelogd kunt via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account” uw partner en/of kind(eren) toevoegen.

    In alle andere gevallen kunt u contact opnemen met de klantenservice.

  • De gemeente vraagt naar bewijsstukken van al uw inkomsten over de afgelopen maand. Hierbij kunt u denken aan loonstroken en inkomensspecificaties. Huurtoeslagen en zorgtoeslagen vallen niet onder het inkomen.

    Als u een AOW uitkering heeft dan kunt u een bankafschrift van de bijschrijving opsturen.

  • U kunt een nieuwe aanvraag indienen.

    Mogelijk heeft u eerder een bericht ontvangen dat de gemeente aanvullende informatie nodig heeft om uw aanvraag te beoordelen. Als u deze informatie niet op tijd heeft ingediend dan wordt uw aanvraag buiten behandeling gesteld. In dat geval kunt u een nieuwe aanvraag indienen.

  • Nee, dit kan helaas niet.

  • Aanvragen voor het toevoegen van een gezinslid worden door de gemeente Midden-Groningen binnen 2 weken beoordeeld.

  • Wanneer uw identiteitsbewijs is verlopen mag u deze toch gebruiken bij uw aanvraag.

  • Inloggen

  • Nee, het is niet mogelijk om uw gebruikersnaam te wijzigen.

  • U kunt inloggen met een inloglink. Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn gegevens” in “Mijn account” een nieuw wachtwoord instellen.

    Als u ook geen inloglink heeft dan kunt u een nieuwe inloglink aanvragen. Deze wordt direct per e-mail verzonden als het e-mailadres bekend is bij Meedoen Fonds Midden-Groningen.

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen Fonds Midden-Groningen. In deze e-mail staan een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord. Door te klikken op de inloglink wordt u automatisch ingelogd op uw account. Natuurlijk kunt u ook inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Zodra uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u een e-mail van Meedoen Fonds Midden-Groningen. In deze e-mail staat een inloglink en een gebruikersnaam met wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

  • Een inloglink is een link waarmee u kunt inloggen op Meedoen Fonds Midden-Groningen zonder dat u uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig heeft. Door te klikken op de link wordt u automatisch ingelogd op uw account. U ontvangt de inloglink altijd per e-mail op het opgegeven e-mailadres nadat uw aanvraag is goedgekeurd.

    U kunt ook een nieuwe inloglink aanvragen.

  • Bestellen

  • Nee, extra punten bijkopen is helaas niet mogelijk.

    Het is wel mogelijk om punten van ouder aan een kind te geven. Ook kunnen jongeren de regeling Tegemoetkoming Schoolkosten aanvragen, deze regeling geeft extra punten.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk.

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. Dankzij het uitgebreide aanbod van lokale aanbieders en een nauwkeurige selectie van producten is er voor iedereen wat wils.

  • Nee, aanbieders hebben gedurende het jaar de mogelijkheid om zich aan te melden en producten toe te voegen of te wijzigen.

  • Bestellen is mogelijk tot en met 22 december 2019. Afhalen is mogelijk tot en met 29 december 2019.

  • Als u bent ingelogd op Meedoen Fonds Midden-Groningen kunt u via uw account naar de webwinkel gaan. Links bovenin de pagina ziet u een overzicht van de personen in uw gezin en kunt u kiezen voor wie u producten gaat bestellen.

  • Nee, bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

  • Nee, dat hoeft niet. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

  • Wanneer er is gekozen voor het verzenden van een bestelling moet de aanbieder de bestelling verzenden binnen drie weken na de besteldatum.

  • Nee, bestellingen worden standaard afgehaald bij de aanbieder. Daarom zijn de getoonde prijzen exclusief verzendkosten. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

  • Uw punten blijven geldig tot en met 22 december 2019. Hierna komen deze te vervallen.

  • Ja, dat is mogelijk. Zolang uw budget toereikend is kunt u producten bestellen. Bestellen kan van meerdere aanbieders en kan het hele kalenderjaar.

  • Als u bent ingelogd ziet u in de webwinkel aan de linkerkant hoeveel punten ieder gezinslid heeft.

  • Als u bent ingelogd kunt u via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn account” alle bestellingen en aanvragen voor aanvullende regelingen bekijken.

  • Ja, u moet een account hebben om een product te bestellen op de webwinkel van Meedoen Fonds Midden-Groningen.

  • Deze producten zijn alleen beschikbaar voor kinderen die zijn goedgekeurd voor de regeling Tegemoetkoming Schoolkosten.

  • Na het bestellen van een product krijgt u per e-mail een bestelbevestiging met het afhaalbewijs.

  • U kunt punten van volwassenen (hoofdaanvrager en partner) geven aan kinderen. Dit kan via het onderdeel “Mijn gezin” in “Mijn account”. Punten kunnen alleen worden overgedragen aan kinderen die in uw account staan.

    Punten overdragen van een kind naar een volwassene is niet mogelijk.

  • Jongeren die naar het voortgezet onderwijs gaan kunnen de regeling Tegemoetkoming Schoolkosten aanvragen. Na goedkeuring krijgen zij extra punten. Om deze reden ziet u producten die duurder zijn dan 400 punten.

  • Hoewel bestellingen standaard afgehaald moeten worden bij de aanbieder, kunnen aanbieders per product aangeven of ze het product kunnen en willen verzenden. Als het product opgestuurd kan worden, staat dit aangegeven bij het product. Let op: Het versturen van producten kan extra kosten met zich meebrengen. Verzendkosten worden betaald met punten.

    Als er is gekozen voor verzending worden bestellingen binnen drie weken verzonden.

  • Bekijk de volgende video voor uitleg over bestellen in de webwinkel: https://www.youtube.com/watch?v=LvsKoA3qYBA

  • U dient na het aanvragen zelf contact op te nemen met Stichting Leergeld om de aanvraag af te handelen. Vermeld hierbij het bestelnummer van de bestelling. U kunt contact opnemen met Stichting Leergeld via telefoonnummer: 0598 – 32 69 54 of e-mailadres: leergeld.hs@gmail.com.

  • Afhalen

  • U kunt het afhaalbewijs van uw bestelling bekijken en downloaden via het onderdeel “Mijn aanvragen” in “Mijn Account”.

  • Een afhaalbewijs is het waardedocument waarop de bestelling staat. Na het plaatsen van een bestelling, ontvangt u het afhaalbewijs per e-mail. Het afhaalbewijs moet u uitprinten en overhandigen aan de aanbieder of op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. De aanbieder gebruikt dit document om uw bestelling te controleren. Alle bestellingen moeten voor 29 december 2019 afgehaald zijn.

  • U kunt het afhaalbewijs ook digitaal tonen, bijvoorbeeld op uw telefoon. Wanneer dit ook niet mogelijk is, kunt u printen bij uw dichtstbijzijnde bibliotheek.

  • Ja, dat kan. U kunt het e-mailbericht met daarin het afhaalbewijs op uw mobiel of tablet laten zien aan de aanbieder. Die kan dan controleren of u recht heeft op het bestelde product.

  • Het afhaalbewijs is geldig tot en met 29 december 2019. Haalt u uw bestelling niet op tijd op, dan is uw afhaalbewijs niet meer te gebruiken.

  • Dit verschilt per aanbieder. Op uw afhaalbewijs staat vermeld wanneer u de producten kunt afhalen. Bent u er niet zeker van, neem dan eerst contact op met de betreffende aanbieder.

  • Aankopen

  • Nee, dat is helaas niet mogelijk. U kunt het betreffende lidmaatschap afnemen voor de eerstvolgende periode. Stem dit ook af met de vereniging.

  • Dit ligt aan de aanbieder. Neem contact op met de aanbieder waar u een lidmaatschap of abonnement heeft besteld en spreek dit met hen af.

  • Op alle producten, lidmaatschappen en abonnementen gelden de (garantie)voorwaarden die de aanbieder hanteert. Deze voorwaarden zijn identiek aan een ‘normale’ aankoop.

Staat uw vraag er niet tussen?

Is uw vraag hierboven niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.